عصر جدید نوآوری

مشارکت مشتریان در ارزش‌آفرینی از طریق شبکه‌های جهانی

The New Age of Innovation

Driving Cocreated Value Through Global Networks 

نویسندگان: سی کی پراهالاد، ام اس کریشنان

مترجم: محمدرضا عاطفی

پراهالد و كريشنان به اين نتيجه رسيده‌­اند كه براي نوآوري در محصولات، مديريت، خدمات و فرهنگ سازمان تنها اصل اساسي تعريف مجدد فرايندهاي كسب‌وكار به صورت گسترده است. آن­ها نشان مي‌­دهند كه مديران چگونه بايد با استفاده از تكنولوژي و تحليل، مشتري را به مشاركت در خلق راه­حل‌هايي كه پاسخگوي نيازهاي او مي­باشد، توانا سازند. چنين راه­‌حل‌هايي مي‌­بايست بسيار سريع و در عين حال از كيفيت بالايي برخوردار باشند.

در اقتصاد امروز، ديگر با استفاده از منابع طبيعي، استعداد نيروي انساني و يا حتي شايستگی‌هاي محوری نم­ی‌توان متضمن حفظ يك ارزش رقابتي بود، بلكه مي‌­بايد با استفاده از نرم‌­افزارها و برنامه­هاي ديجيتالي، دانش مشتري را به سيستم­م‌هاي محوری شركت منتقل كرده و با استفاده از تحلي­ل‌هاي هوشمند به تجزيه و تحليل رفتارهاي مشتريان بپردازيم.

در اين كتاب به طور كلي دو نظريه مورد توجه است. اول اينكه: “ارزش از طريق تجارب شخصي و منحصر بفرد مشتريان به وجود می‌آيد”، بدان معنا كه حتي اگر شركتي به صد ميليون مشتري خدمت ارائه می‌­دهد، باز هم نيازمند تمركز بر نيازهاي فردي مشتريان است. انتظار نسل جديد مشتريان مبني بر اين است كه بايد با آنها به عنوان يك مشتري واحد برخورد شود و به هنگام ارائه خدمت تنها نيازهاي آن مشتري خاص از سوي سازمان ارائه دهنده خدمت مورد توجه قرار گيرد. چنين ديدگاهي منجر به پيدايش يك فضاي رقابتي جديد شده است. براي موفقيت در اين فضاي رقابتي، تصميم گيرندگان بايد تفكر كاملا جديدي را به منظور درك نيازهاي خود در زمينه عرضه جهاني، لجيستيك و شبكه‌هاي ارتباطي توسعه دهند. موارد ذكر شده عرصه­‌‌هاي جديد رقابتي در كسب‌وكار قرن بيست و يكم هستند.

نظريه دوم بيان مي­كند، “ازآنجا كه هيچ سازماني نمي­تواند اميد داشته باشد كه تمامي خواسته هاي مشتريانش را برآورده كند، پس بايد عملكرد خود را تغيير دهد” به گفته پراهالد و كرينشان، تمامي شركت­ها از طريق گستره وسيعي از شركت­هاي بزرگ و كوچك ديگر به منابع خود دسترسي دارند. به بيان ديگر، تمركز داخلي سازمان­ها بايد بر چگونگي دستيابي به منابع باشد، نه لزوما در اختيار گرفتن آن­ها.

بنابر آنچه گفته شد، بايد به سمت مشاركت شخصي مشتريان براي خلق راه­حلهاي جديد حركت كرد و شبكه تأمين كنندگان را به صورت جهاني گسترش داد تا امكان ايجاد اين تجارب به وجود آيد و سپس اين تجارب در مورد همه صنايع به كار گرفته شوند. چنانچه پاراهالد مي­نويسد:‌” از صنعت سيمان تا موتورهاي جت،‌ از صنعت اسباب­بازي تا توزيع بسته هاي پستي با بهره­گيري از UPS، همه صنايع دچار اين تحول مي­شوند. اين تحول انتخابي نيست.”

چنانچه مديرا متوجه چنين روندي نباشند و خود را براي رقابت در محيط جديد آماده نسازند، از رقابت باز مي­مانند. كسب و كار نيازمند بهبود و افزايش انعطاف­پذيري، كارايي و شفافيت در زمينه فناوري اطلاعات  فرايندهاي برخورد با مشتري است. در نهايت پيروزي در اين رقابت نصيب سازمان­هايي مي­شود كه تجربه اي منحصربفرد را با كمترين هزينه براي مشتريان خود به ارمغان مي­آورند.

خلق ارزش مشترک از طریق شبکه جهانی

 

یکی از معدود کتاب‌هایی که تاثیر عمیقی  و دیدگاه جدیدی برای ‌‌آینده‌پژوهی و پیش‌بینی روندهای ‌‌آینده فناوری در من گذاشت کتاب عصر جدید نوآوری است. پیش بینی من ‌این است که مفاهیم کتاب بیش از نیم قرن نیاز دارد تا به طور کامل اجرا شود. با مفاهیم مطرح شده در‌این کتاب می‌توان مسیر تحولات فناوری را رصد کرده و شکاف‌های فناوری را پیش بینی کرد. ‌این کتاب در مورد دو موضوع حیاتی و مهم نوآوری و ارزش آفرینی است

جزئیات بیشتر

تاریخ انتشار:

نوبت چاپ: اول

تیراژ: هزار و پانصد نسخه

تعداد صفحات: 285

قطع: وزیری

شابک: 5-4789-04-964-978

قیمت: ۱۳۵۰۰۰  تومان

درباره نویسندگان
Christensen
hal-gre
dyer-0912-20-001
_

سخن بزرگان درباره کتاب

_
مارک بنیوف
مدیرعامل سیلزفوس

کسب وکارهای زیادی در سطح جهان از راهنمایی‌های کتاب DNA نوآوران استفاده کرده‌اند. این کتاب به شما نشان می‌دهد همه چیز از کجا آغاز می‌شود. این کتاب اجزای اساسی نوآوری و ایجاد تغییر در جهان را نمایان می‌کند.

اسکات کوک
مدیرعامل اینتوئیت

کتاب DNA نوآوران درباره چگونگی دستیابی به نوآوری و تفکر تازه است که ریشه نوآوری است. این کتاب شامل ده‌ها ترفند ساده است که هر شخص و هر تیمی می توانند از آن‌ها برای کشف ایده‌های تازه برای حل مشکلات مهم استفاده کنند. همین الان این کتاب را بخرید و همین امشب آن را بخوانید. اگر این کار را انجام دهید شما از فردا بیشتر یاد خواهید گرفت، خلاق‌تر خواهید بود، و الهام‌بخش تر خواهید بود.

ای.جی. لافلی
مدیرعامل پی‌اند‌جی

من بیش از یک دهه با کلینتون کریستنسن  در زمینه نوآوری کار کرده‌ام و امروز می توانم  ببینم که کتاب DNA نوآوران به وسیله مطرح کردن بینش‌هایی که درباره علت نوآوری می‌باشند، تفکر ما را در این زمینه قوی‌تر می‌کند. و همچنین باعث پیشرفت ما در رقابت و رشد می‌شود.

TechCrunch
وب سایت اخبار تکنولوژی

روند دگرگون‌سازی نوآورانه در کتاب‌های کریستنسن به خوبی نشان داده می‌شود. اگر شما شروع به خواند کتاب‌های او نکرده‌اید چیز مهمی را از دست داده اید.