استراتژیست

استراتژیست کیست؟

یک استراتژیست کسی است که بر اساس شرایط موجود و پیش‌بینی شده، سایر متغیرهای شناخته شده، و شهود و تحقیق، جهت‌گیری یک شرکت و برند به سوی آینده را تعیین می‌کند- دیوید لیال ، استراتژیست خلاق

کتاب استراتژیست یک چشم انداز جدید درباره حیاتی ترین نقش یک رهبر ارائه می‌دهد. “آیا شما یک استراتژیست هستید؟” این اولین سؤالی است که سینتیا مونتگومری از صاحبان مشاغل و مدیران ارشدی که از سراسر جهان در دوره آموزش عالی اجرایی وی شرکت می‌کنند، می پرسد. شرکت کنندگان ابتدا این سوال را جدی نمی‌گیرند اما با پایان یافتن برنامه، آن‌ها نمی توانند تصور کنند که شرکت‌های‌شان بدون داشتن یک استراتژیست خوب به موفقیت دست یابند.

استراتژیست
چگونه در کسب وکارتان پیشرو باشید
اطلاعات بیشتر

امروزه یک صحنه آشنا در سازمان‌ها وجود دارد که تکرار می‌شود: یک تهدید رقابتی جدید یا یک فرصت بزرگ پدیدار می‌شود. شما به سرعت یک ابتکار استراتژیک را در پاسخ به آن ایجاد می‌کنید و بهترین افراد خود را می‌گمارید تا تغییرات لازم به بهترین نحو انجام شوند. سرانجام این تغییر صورت می‌گیرد اما سرعت آن کافی نیست یا به اندازه کافی موثر نیست. از این رهگذر، ارزش واقعی از بین می رود و در نهایت، همه چیز در بازار به وضعیت اولیه باز می‌گردد. چرا این سناریو اینقدر زیاد در صنایع و سازمان‌های مختلف در سراسر جهان تکرار می شود؟ در کتاب شتاب جان کاتر، کارشناس مدیریت تغییر و نویسنده کتاب‌های پرفروش، پاسخی جالب به این سوال و چارچوب قدرتمند جدیدی برای رقابت و پیروزی در دنیای متلاطم امروز ارائه می‌دهد.

شتاب
ایجاد چابکی استراتژیک برای دنیایی به سرعت در حال حرکت
اطلاعات بیشتر

بیشتر شرکت‌های بزرگ و موفق کار خود را سریع، چابک و سازگار آغاز می‌کنند. آنها روی مشتری متمرکز می‌شوند و از پیچیدگی متنفر هستند. در مقابل، بسیاری از شرکت‌ها دست به یک معامله اضطراب آور می‌زنند. آنها برای رسیدن به اقتصاد مقیاس، ذهنیت بنیان‌گذار خود را از دست می دهند. در واقع آن‌ها همان نقاط قوت و ارزش‌های اساسی که به آنها کمک کرد تا به موفقیت و رشد بپردازند را از دست می‌دهند. تحقیقات ما نشان می دهد که یک شرکت از هر نه شرکت که یک دهه یا بیشتر به رشد پایدار و سودآوری دست پیدا می‌کنند، اکثریت آن‌هایی هستند که ذهنیت بنیانگذار خود را حفظ یا ترمیم کرده‌اند.

ذهنیت بنیان‌گذاران
چگونه بر چالش رشد غلبه کنیم
اطلاعات بیشتر