کلایتون کریستنسن
کلیتون مگلبی کریستنسن (6 آوریل 1952 – 23 ژانویه 2020) یک مشاور دانشگاهی و بازرگانی آمریکایی بود که نظریه “نوآوری مختل کننده” را توسعه داد ، که از آن با تأثیرگذارترین ایده تجاری اوایل قرن 21 یاد شده است. کریستنسن در کتاب “معضل مبتکر” در سال 1997 “ایجاد اختلال” کرد و این باعث شد تا اکونومیست وی را “تأثیرگذارترین متفکر مدیریت زمان خود” بنامد. وی به عنوان استاد مدیریت بازرگانی کیم بی کلارک در دانشکده بازرگانی هاروارد (HBS) خدمت کرد ، و همچنین رهبر و نویسنده کتاب “کلیسای مقدس مسیحیان مقدسین روزهای اخیر” (کلیسای LDS) بود.
کریستنسن همچنین یکی از بنیانگذاران Rose Park Advisors ، یک شرکت سرمایه گذاری خطرناک و Innosight ، یک شرکت مشاوره مدیریت و سرمایه گذاری متخصص در نوآوری بود
کتابها
مقالهها
Christensen, Clayton M.; Bower, Joseph L. (January–February 1995), “Disruptive technologies: catching the wave”, Harvard Business Review
Christensen, Clayton M.; Overdorf, Michael (March–April 2000), “Meeting the challenge of disruptive change”, Harvard Business Review.
Christensen, Clayton M.; Bohmer, Richard; Kenagy, John (September–October 2000), “Will disruptive innovations cure health care?”, Harvard Business Review, 78 (5): 102–12, 199, PMID 11143147, archived from the original on June 14, 2011.
Christensen, Clayton M.; Cook, Scott; Hall, Taddy (December 2005), “Marketing malpractice: the cause and the cure”, Harvard Business Review, 83 (12): 74–83, 152, PMID 16334583.
Christensen, Clayton M.; Marx, Matthew; Stevenson, Howard H. (October 2006), “The tools of cooperation and change”, Harvard Business Review, 84 (10): 72–80, 148, PMID 17040041.
Christensen, Clayton M.; Baumann, Heiner; Ruggles, Rudy; Sadtler, Thomas M. (December 2006), “Disruptive innovation for social change”, Harvard Business Review, 84 (12): 94–101, 163, PMID 17183796.
Christensen, Clayton M. (July–August 2010), “How will you measure your life?”, Harvard Business Review.
Christensen, Clayton M.; Dillon, Karen; Hall, Taddy; Duncan, David (September 2016), “Know your customer’s Job To Be Done”, Harvard Business Review
Christensen, Clayton M.; Bartman, Tom; van Bever, Derek (September 2016), “The Hard Truth about Business Model Innovation”, MIT Sloan Management Review