سودآوری از کسب‌وکار محوری

سودآوری از کسب‌وکار محوری

چگونگی رشد در شرایط متلاطم

Profit From The Core

A Return to Growth in Turbulent Time

نویسندگان: کریس زوک، جیمز آلن

مترجم: محمدرضا عاطفی

هنگامی که کتاب سودآوری از کسب‌وکار محوری در سال 2001 منتشر شد، به یکی از پرفروش ترین کتاب­‌ها در سطح بین‌المللی تبدیل شد و به صدها شرکت کمک کرد تا پس از ترکیدن حباب اینترنت، دوباره به رشد سودآور برسند. بحران مالی جهانی 2007، خطرات پیگیری رشد ناچیز را از طریق استراتژی­‌های آزمایش نشده را مجدداً تأیید كرد. در این بحران به دلیل آن که شرکت­‌های موجود در صنایع مختلف، از صنعت مالی گرفته تا خرده‌فروشی و تا اتومبیل‌­سازی، خیلی دور از کسب‌­وکار محوری خود بودند، متحمل عواقب شدیدی شدند.

در این نسخه به روز شده از کتاب، نویسندگان، کریس زوک و جیمز آلن، نشان می­‌دهند که تمرکز بر روی کسب‌­وکار محوری، مهم­تر از همیشه است. تنها 11 درصد از شرکت­‌ها موفق به رشد 5/5 درصد یا بیشتر در طی یک دوره ده ساله در درآمد خود هستند. در حالی که خرد فعلی کسب‌وکار، “قوانین جدید” را برای استراتژی و سازماندهی فرا می‌خواند، “سودآوری از کسب‌وکار محوری” معتقد است که اکثر استراتژی‌های رشد نتوانسته‌اند ارزش آفرینی کنند، در درجه اول به دلیل اینکه آنها به اشتباه از کسب‌­وکار محوری خود منحرف شده‌­اند. نویسندگان ادعا می‌­کنند که این پیش فرض استراتژیک- ایجاد قدرت بازار در یک کسب‌وکار محوری خوب تعریف شده – منبع اصلی مزیت رقابتی و پایدارترین بستر توسعه موفقیت آمیز است

جزئیات بیشتر

تاریخ انتشار: زمستان 99

نوبت چاپ: اول

تیراژ: هزار نسخه

تعداد صفحات: 257

قطع: وزیری

شابک: 4-1-96505-600-97

قیمت: 54000 تومان

درباره نویسندگان
james-allen
chrise-zook
_

سخن بزرگان درباره کتاب

_
مارکو تروچتی
مدیرعامل پیرلی اس‌پی‌ای

کتاب سودآوری از کسب‌وکار محوری، ابزارهای اصلی و عملی برای حمله به مسائل دشوار رشد سودآور  را فراهم می‌آورد

بروک بایرز
مدیرعامل کلینر پرکینز

کتاب سودآوری از کسب و کار محوری کتابی است که نگاه به اصول دارد. این کتاب در بهترین زمان ممکن برای مدیران عامل چه در صنایع قدیمی و چه در صنایع جدیدی نگاشته شد که به دنبال رشد هستند.